I går kom det ett litet paket med en tröja jag klickat hem till lillen från Bobo Chooses. Jag blev så glad för tanken var att det ska bli den perfekta skydda-mot-solen-på-förskolan-tröjan och eftersom den var ännu tunnare och skönare i materialet än jag trodde så blir den nog banne mig perfekt till ändamålet. Svårt det där ju, helst ska de ha långärmat men ändå inte bli för varma!
 
Solkräm laddar vi med också, viktigt viktigt att inte glömma verken er själva eller de små så här i början speciellt!
 
Ps. Vill man lägga en mindre summa pengar på de där soltröjorna tycker jag denna är super, långärmad men sval!
 
Ps2. Här hittar ni min gamla guide med knep att ta till för att skydda de små i solen!
 
tröja Bobo Chooses samt solkräm ACO
Petra

så himla fin tröja.
jag kan passa på att tipsa om solmoussen från Proderm. Så himla bra produkt!

andrea

Finaste tröjan! Älskar Bobo Choses trots att jag aldrig unnat mig (lillen) ngt därifrån. Apropå solskydd så måste jag slå ett slag för solskydd för läpparna för de barn som, liksom min son, är väldigt bleka och rödlätta. Alla drabbas såklart inte, men min son fick munsår pga att han varit i solen för mkt och inte varit skyddad just vid läpparna :/ kan även tipsa om Eco cosmetics som har superbra solskydd för hela familjen :)

Anna

Jag vill slå ett slag för solskydd utan nanopartiklar och parabener, till exempel från eco cosmetics. Både till oss vuxna och små barn.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress