Efter en intensiv om än mysig helg var det som att lugnet la sig över vår måndagsmorgon och jag som ännu var gräsänka (men i kväll kom han hem!!) och som bävat lite för en ensam morgon med lämning och bestyr fick en positiv upplevelse till tusen. Kanske kände pojkarna på sig att mamma numera är ovan med det här vardagsuppgifterna och därmed skärpte sig extra och det var med stolt hjärta jag vinkade två glada förskoleungar hej då för att åka vidare mot kontoret.
 
Lunchen intogs en snäpp ifrån datorn men hey, så mycket trevligare. I bland blir jag hemmblind och ser inte riktigt det fina med den stad jag bor i men i dag, där under solen som stod högt och de svaga vindarna som studsade mot mig och min kollega på bryggan så var allt det vackra tydligt. Och gud vad räkor smakar gott till doften av havsbris!
 
Eftermiddagen bestod av en himla massa knapprande på datorn (vad hände med kreativiteten?) allt för att jag skulle hinna hoppa på den buss som skulle ha kunnat tagit mig hem snabbt till mina hämtade älskade barn och en grym svärmor men i stället pustade vi bort allt för lång tid bakom ett annat fordon. Utan att röra oss en meter. Drygt.
 
Väl hemma, speedbadande av barn falskt mutandes om rolig poollek och misslyckat försök till tvättande av hår. Mer perfekta nattningar och så oj, var är jag? Somnade jag igen, perfekt, då orkar jag med en sen kväll igen.....hur har er dag sett ut?
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress