När vi ändå är inne på sätt för att må bättre, bli en bättre jag (eller du) och kanske till och med en gladare mamma så finns det såklart fler grejjer jag gör än att jaga runt i grannskapet på kvällarna. Jag älskar mitt jobb- min blogg- mina vänner (får minst kärlek just nu tyvärr) och framför allt min familj men det krävs lite knep för att få vardagen att gå runt. En viktigt del är att behärska det här med att koppla på och koppla av.
 
Efter en morgon men både det ena och det andra, försvunna vantar och kläder som vägras ta på så kan tjugo minuter egentid på en buss vara det som är avgörande för att du sedan kan kliva av, logga in och ja- koppla på arbetsdagen. Och så likadant fast tvärtom då på kvällskvisten. Det är inte vad du gör som är viktigt utan mer att du tar dig den lilla tiden att göra det.
 
Mitt senaste tillskott på rutiner som funkar är Fredags-koppla-av-metoden. De flesta dagar i veckan skriker kropp och själ efter man och barn så fort jag lämnar kontoret men i slutet av arbetsveckans sista dag är det annorlunda. En helg tillsammans väntar och jag tar vägen uppför Fredsgatan, uträttar något ärende eller provar ett par skor, för att sedan en kvart senare hoppa på bussen en hållplats längre ifrån än vanligt. Uppfylld av helgkänslan. Avkopplad. Redo för en helg med familjen.
 
i dag provade jag en suit- den får det bli! finns på Zara
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress