Okej, nu tycker jag ni kan läsa det här inlägget av Cimon Lundberg om kön och identitet. Ämnet är så otroligt stort och komplext men på något sätt så lyckas Cimon prata (eller skriva) klarspråk på ett sådant självklart, klokt och ärligt sätt.
 
Jag fastnade speciellt för stycket angående barnkläder eftersom det är något jag ofta funderar över, resonerar samt vrider och vänder på. Cimon skriver: " Låt oss alla bära vad vi vill, utan att behöva göra ett statement av det varenda gång" och det känns så himla bra, så rätt, vare sig det gäller dina egna eller dina barns kläder. Peace.
 
gissa vems fötter? Sådan mor sådan son med skor från Ecco
helena

Oj har ecco gjort så snygga skor? Värt att spana in då. Vill passa på att tacka för det bra och utförliga svaret ang åka tåg med donky... Känner mig lite lugnare nu :)

eva

Åh, stora frågor. Som kan göras mer eller mindre komplicerade... Läste Cimons inlägg och det är ju t ex sorgligt att barn (så små dessutom...) hoppar på varandra för att det är "fel" färg och motiv på tröjan.
Skrämmande och ledsamt. Jag hoppas att min lilla loppa Moa kommer att fortsätta att leka med sina bilar och tåg som hon älskar om hon tycker att det är roligt, trots att tjejkompisarna leker med dockor osv. Hon är så liten än, snart 3 år, så det återstår att se hur hen- debatten kommer att påverka hennes generation framöver. Spännande!
Och snygga pjucks! :) Påminner lite om Clarks.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress