5 september 2012

PERSPEKTIV

ALLMÄNT

 
Vet ni, härom dagen hade vi lite sjukstuga här borta. En feberfri son som i stället blev prickig (!), en som somnade sittande och sedan visat sig få lite solsting med utmattning och kräk och så om inte det vore nog; En snuvig mamma! Jaja, alla få sin beskärda del här i livet men när det går i motvind i bland och gnällandet når sina höjder och jag bara vill lägga mig ner på sängen och stänga av (syftar kanske inte just på i dag men det händer) så brukar jag ta tag i mig själv och utsätta mig för lite perspektivläsande. Frans resa är kanske inget för ammande eller gravida, det blir för mycket, men för oss andra som behöver just perspektiv och är i behov att se utanför sin lilla värld. LÄS.
 
Psst. I går började pojkarna må bättre och i dag vaknar vi upp efter en hel natts sömn med leenden på läpparna och jag tackar för var dag vi får vara lyckliga.
 
 
lady thirty

Vad skönt att ni mår bättre!
Tack för boktipset, den ska jag spana in!

/Maria

Magdalena

Tack. När jag tycker brutalt synd om mig själv för att sonen vägrar äta för det är tänder på gång, snoret rinner, det är varmt och klibbigt, endast mammas famn duger och hans pappa är inte riktig hemma i papparollen så jag gör allt då är det den sidan jag kommer besöka. Jag har världens finaste son (det säger väl alla mamas) och han är frisk. Men när det är gnälligt och man själv inte sovit och sonen går upp kl.04.30 då är jag bitter - för det är bara för tidigt. Men han är iaf frisk och alldeles underbar. Frans resa ger en påminnelse om hur bra man har det och hur tacksam man är för att man har det så bra. Kram

Svar: Tänkte väl att det inte bara var jag som behöver påminnas i bland ;) Och du, hoppas mannen kan hjälpa dig lite, ingen orkar 24/7! Stora kramar
Jennifer Benisty

lady thirty

Hm...jag menade ju såklart bloggtipset inte boktipset :/

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress