Det börjar bli åkpåseväder och kanske är ni också ute i den djungeln precis som jag. Vi har ju vår VOKSI som vi är grymt nöjda med men skulle behöva en till lillen som han kan sova i på förskolan. Här är lite tips som du kan tänka på innan ditt köp;
 
        Användningsområden, vilket är ditt?
  • I liggvagnen- Oftast är det bättre med en tunnare, smidigare sak som har som viktigaste funktion att värma och "krama" ditt barn. Väta hålls ofta ute av andra "vagnskydd" på liggdelen. Satsa på en mjuk och mysig sak där du kan bädda in din lilla, typ nr 1 & typ 4.
  • I Sittvagnen- Här behövs det oftare en rejäl åkpåse som tål både väta & kyla. Det finns många bra på marknaden så titta på vilka funktioner just ni är i behov av. Jag gillar de som håller värmen och har dragkedjor som gör att det är lätt att öppna upp lite över allt efter behov. Typ 3.

       Färg?

  • Har du en bebis? Strunta i att tänka praktiskt, spädbarn har inte leriga fötter och snövitt är vackert!
  • Allt äldre än en knodd? Lite olika på hur man är men om du som jag får ont i magen av vägslask på fin åkpåse- satsa på en färg som kamoflerar lite + en yta som lätt går att torka av. typ 5.

       Pris?

  • Köp på Rea, de flesta sidor rear några modeller hela tiden (tex typ 2), fynda- kvalitén är inte sämre för att det är förra årets (fina!) färg.
  • Om du bestämmer dig för att satsa på en välkänt märke är det oftast lite dyrt men du kan troligtvis få tillbaka ca halva kostnaden på andrahandsmarknaden den dagen du inte behöver din åkpåse mer. 
  • Kolla själv tex Tradera. En åkpåse går att tvätta och många är fortfarande i superfint skick efter ett barn. Vintage är smart och ekonomiskt!
Petra

Jag har också en Voksi, fantastiskt nöjd med den!

Therese

åh själv skulle jag vilja en en voksi classic.. så fina! sen gillar jag elodie details svarta med pälskant :)

Diana

Vi har en brun 7 AM här hemma till våran son och vi är galet nöjda!! Den är varm, snygg och mycket praktisk!

Svar: Gillar den med! Synd att alla fina ska vara så dyra bara. Ska kolla tradera!
Jennifer Benisty

Sara S

Ska precis köpa en åkpåse och funderar på om det inte är bäst att ha en med dragkedja i mitten, vad tycker du/ni? Hade en one tree Hill förra vintern när lillan var liten plutt, där satt dragkedjan runt om men det känns som att dragkedja i mitten är bättre när de är lite större (blir 1 i vinter).

Svar: Hmm jag vet inte riktigt. Jag har bara testat de med dragkedja runt hela på sidorna... tycker de är bra men kanske är det smart med de i mitten. Någon annan som vet? Kram J
Jennifer Benisty

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress