STICKAT Visst, det tillhör säsongen men i höst är butikerna verkligen fyllda till bredden med stickat. Självklart både i stora, långa varianter och mer klasssiska modeller men det som känns som ett måste i höst är den stickade trendtröjan. Asos har en mängd fina modeller, Zara självklart, men den finaste jag sett hitills är ändå den här ovan från Nellys nya märke Issue 1.3, älskar färgen!
 
 


 
MÖNSTRADE BYXOR Haremsmodellen med löst upp till och smalare ner på vaden har ju hängt med ett tag men still going strong. De nya som syns i entrérna här nere, dvs det mest nyinkomna, är de vida byxorna som slutar strax ovan vaden. Påminner om de hederliga Hagatanterna (alt. Gunilla Pontén-byxor om ni är från Stockholm) och jag vet inte riktigt ännu hur jag skulle bära dem men spännande är formen- återkommer. Huvudsaken är i alla fall att mönstrat nertill är hett i höst och som ni vet gillar jag det svårt. Ni?
 
Psst! Slipsprinted verkar vara höstens print även om scarfprinten och djurmönster som snake och Leopard fortsätter finnas med i modebilden.
 
 
 
 
 
ARMY Vi ser camoflagemönster och detaljer inspirerade av ja, krig. Hemskt egentligen med modet är ju ofta så att det avspeglar nutiden i olika former och som världen ser ut i dag kanske det inte är så konstigt att vi i höst ser en hel del av dessa influenser. Själv gillar jag färgen armygrön och även jackor och skjortor i snittet ovan. Jag har redan tipsat om parkasmodeller under denna trend, här är en del annan inspo!
 
bild 1. Palladiuminspirerade khakis Asos (tips!!) bild 2. Fashionsquad.com bild 3. skjorta Mango 
 
 
 
 
PÄLS/FUSKPÄLS  Vare sig du väljer äkta eller fusk så är det päls som värmer oss i höst. Vi går från de riktigt fina håren mot mer ruffa såsom Får & Shubb och gärna i färg som de ovan från Vintageonline & Rebecca Stella. Till fest väljer jag fjädrar, lyxigt och lite lättare!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


SKOR MED PLATÅER Det jag tidigt i sommar trodde var en liten uppstickartrend har visat sig breda ut sig nästan i samma mått som där i början av 2000-talet. Vi ser platåer både hos kedjorna, märkena och modehusen så här är det bara att välja och vraka. Vill man undvika den allt för punkiga stilen så finns det snällare varianter (som de gröna ovan), själv älskar jag de lite grövre svarta- Rock on!
 
bild 1. Cheap Monday bild 2.  Vagabond bild 3. Ten Points
Annika - drömmen om 11 barn

Älskar härlig inspiration - även om många av dessa klädesplagg inte alls skulle passa mig :)

Johanna

En smaksak kanske men mönstrade byxor tycker jag personligen inte är snyggt =) Däremot ser jag fram emot att få dra på mg en mysig stickatröja och kura ner mig i en soffa med sällskapet ^^

akmusic.blogg.no

Nice:-)


-Alltid koselig med kommentar tilbake<33!

Ninni - Foto & Vardag

så mycket snyggt =)

Elin

Mja.. höstens trender föll inte mig i smaken iallafall.. hoppas man finner några andra plagg som är mer mig =)

aliengirl ^w^

Fuskpäls är något jag tackar ja till, jag gillar inte äkta. :)

Cindy

Snygg inspiration till höst, gillar army skjortan och den blåa stickade tröjan! :)

Liuza

snygga saker, älskar fluffpäls! :)

Maria

gillade den blå tröjan och militärjackan :-)

angelica

ååh, älskar de första mönstrade byxorna!

Asta

skippar nog army, men älskar allt som har med stickat att göra, och självklart päls! Bra inlägg!

Isa

Den blåa tröjan och pälsvästen var verkligen snygga!

Tessan

Så mycket snygga grejer! Jag är ute efter en fuskpälsväst i svart. Någon som har något tips?

claudia

första tröjan och camojackan, sååå snyggt

NinaAlexandra

Den där röda fuskpälsen är lite väl hysterisk. Ingen kommer att gå med den längre än en månad sen har man tröttnat men allt annat var jättefint!

Maria

fin trendinspo! diggar de mönstrade byxorna och army-trenden!

sofia

mums. blir mycket stickat för min del. ^^,

Pauline None

Ha en fin dag ❤ följ gärna mitt lilla liv i Los Angeles

andreas

har du alla dom plaggen själv?

Svar: Nej, verkligen inte.. mer tänkt som inspiration och sedan kanske jag själv skaffar liknande inför hösten :)
Jennifer Benisty

Em

Inspirerande bilder!
Spana gärna in min vintageblogg.

Michael

Så folk kommer börja gå runt med sånna här kläder?

Veronica

Bra inspo! :)

Elin

Jag håller med om det här army-modet, tycker nästan det är lite osmakligt med alla tjejer i camouflagekläder på stan alltså!

Himla bra trendkoll oavsett :D

Louise

jäkligt schyssta plagg!! :) Jag har ett eget företag där jag säljer tygpåsar med mina egendesignade tryck på, är du sugen på någon av påsarna så säg till :)

KRAM

Svar: du får gärna kontakta mig på [email protected]
Jennifer Benisty

Åsenlund

Hejsan!

Vi har precis startat vår första blogg!

Bättre sent än aldrig. ;-)

Ta en titt & lämna gärna en kommentar.

Carin

hoppas sista dagen på praktiken gick bra bloggbesokare.se"

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress