Här är min dagens look bestående av allt för kalla kläder men snyggt kan jag tycka eller hur? När jag Instagrammade den här bilden så skrev jag "Sneak Peak" som jag alltid gör (har ni väl sett?) och snabbt som ögat fick jag då ett twitternotis om att jag stavat det hela fel. SNEAK PEEK heter det tydligen och nu undrar jag följande;
 
1. Vad är det för tråkig typ som satt i system att uppmärksamma alla felstavande människor där ute på detta? (tydligen populär för han har 22000 följare i detta nu)
2. Varför har INGEN tidigare uppmärksammat mig på att jag stavat detta fel??
 
Jaja, appråpå Instagram så vill jag tipsa om att Wakakuu just nu håller en Instagramtävling där du kan vinna finfint pris. Hashtagga din modejulbild med "#winterfashionofwakakuu" och du är med och tävlar, så enkelt- så snabbt! Läs mer om tävlingen här....
 
kofta Lindex Missoni, väst Vintageonline.se, jeans The Local Firm & Uggs
Saras liv

Jag tror nog att jag trott att det vart rätt, haha! Koftan är så fin, den har jag med... :-)

Svar: hehe skönt, inte bara jag då! ;)
Jennifer Benisty

lejnox

Ville bara tipsa om det här förresten, att Todster har rabatt på Cloo denna veckan!

http://www.lejnox.se/2012/11/veckans-kampanjer-pa-todster.html

Anna

"Peak" betyder ju topp, alltså som i till exempel en bergstopp (eller Twin Peaks). Så sneak peak blir ju "smygtopp" eller "tjuvtopp".

"Peek" betyder ju däremot titt, eller kika. Så sneak peek blir "tjuvtitt" eller "smygtitt".

Fast det är lätt att blanda ihop dem :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress