Alltså, en bild säger ju mer än 1000 ord och kanske förstår ni vart jag vill komma med denna bild? Som jag skrev tidigare tog vi med Chicco Lite Way på vår resa och mitt omdöme är mycket väl godkänt. De som de flesta av er efterfrågade, precis som jag gör, är en smidig vagn i alla avseenden och mitt utlåtande om det samt några fler punkter jag hade i åtanke kommer här;

Smidighet (fälla ihop-ut, köregenskap mm) På en resa finns det många tillfällen då man behöver fälla ihop och fälla upp vagnen och då troligtvis med minst en unge hängandes på armen samt pass och annat i den andra. Den här vagnen fälls om inte av sig självt så med ett enkelgrepp och det går lätt även för otekniska som jag. De svängbara framhjulen gör det lätt att köra överallt där det är trångt.

Sittdelen För oss var det väldigt viktigt att barnen även lätt skulle kunna sova i vagnen då de ofta nattades på "gående fot" så att säga för att vi sedan skulle kunna fortsätta våra semesterkvällar utanför hotellrummet. Sittdelen på Chicco går lätt att fälla till plant läge och solskyddet går att fälla ner så att det funkar som avskärmning mot eventuell "störmoment". Till lillen som är 2,5 år är vagnen något kort i liggläget men lustigt nog verkade han inte störas av det utan drog upp sina ben lite lätt och sov vidare.

Packmöjligheter Herregud vad mycket man behöver ta med sig varje dag när man är på äventyr med små. Jag låter bilden tala för sig själv ovan. Det GÅR att få plats med det man behöver!

Tips! Det kan vara bra att komplettera vagnen med ett myggnät för ljumma kvällar samt en sjal/filt för att fästa över solskyddet så att ditt barn sover och håller vassa solstrålar borta. Satsa på en tunn modell så att det ändå kan fläkta igenom. 

vagnen Chicco Lite Way finns hos Lekmer och vi har den svarta/grafitgrå modellen till våra pojkar

Alltså, en bild säger ju mer än 1000 ord och kanske förstår ni vart jag vill komma med denna bild? Som jag skrev tidigare tog vi med Chicco Lite Way på vår resa och mitt omdöme är mycket väl godkänt. De som de flesta av er efterfrågade, precis som jag gör, är en smidig vagn i alla avseenden och mitt utlåtande om det samt några fler punkter jag hade i åtanke kommer här;

Smidighet (fälla ihop-ut, köregenskap mm) På en resa finns det många tillfällen då man behöver fälla ihop och fälla upp vagnen och då troligtvis med minst en unge hängandes på armen samt pass och annat i den andra. Den här vagnen fälls om inte av sig självt så med ett enkelgrepp och det går lätt även för otekniska som jag. De svängbara framhjulen gör det lätt att köra överallt där det är trångt.

Sittdelen För oss var det väldigt viktigt att barnen även lätt skulle kunna sova i vagnen då de ofta nattades på "gående fot" så att säga för att vi sedan skulle kunna fortsätta våra semesterkvällar utanför hotellrummet. Sittdelen på Chicco går lätt att fälla till plant läge och solskyddet går att fälla ner så att det funkar som avskärmning mot eventuell "störmoment". Till lillen som är 2,5 år är vagnen något kort i liggläget men lustigt nog verkade han inte störas av det utan drog upp sina ben lite lätt och sov vidare.

Packmöjligheter Herregud vad mycket man behöver ta med sig varje dag när man är på äventyr med små. Jag låter bilden tala för sig själv ovan. Det GÅR att få plats med det man behöver!

Tips! Det kan vara bra att komplettera vagnen med ett myggnät för ljumma kvällar samt en sjal/filt för att fästa över solskyddet så att ditt barn sover och håller vassa solstrålar borta. Satsa på en tunn modell så att det ändå kan fläkta igenom.

vagnen Chicco Lite Way finns hos Lekmer och vi har den svarta/grafitgrå modellen till våra pojkar
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress