Herregud, det är inte lätt att vara mamma i dag.
Medans jag går och myser som mest över att vi tillslut lyckats med lillens utstyrsel denna vinter så har Engla redan prickat av det mesta inför vårens utelooks för hennes tre. Mitt nya bara-ordet-stressar-mig-sjukt-mycket-ord är helt klart skaljacka och därmed önskar jag över allt att snön ligger så att jag kan slänga ner mina killar i overallerna ett tag till.

Ni rutinerade där ute, vilka plagg behöver en 2-åring för förskolans utelek under en vår?

kan detta vara en skaljacka måntro? nehe, inte det.
Mamma M

Visst är det klurigt? Tänker mig jacka, skalbyxor, gummistövlar, fingervantar, tunn mössa och vårskor. Nåt sånt? Jag köpte en billig skaljacka till min lillplupp att ha på dagis (snubben rullar ju liksom runt i lera och något fancy känns inte helt hundra) http://www.hm.com/se/product/93844?article=93844-F#article=93844-P och en finjacka, (en marinblå parkas på hm också) att ha mer hemma. Polarn o Pyret har fina och bra jackor, men dyrare såklart.

lena

Min treåring har fleecefodrat regnställ nu på dagis. Och till våren en vanlig skaljacka med vattenavvisande tyg, och ett regnställ. Gummistövlar och gympaskor. Det behöver inte vara så krångligt liksom. Och Engla kanske man inte ska jämföra sig med? Eller?



Att leta secondhand rek jag, onödigt att lägga ut pengar på sånt som ändå blir nött, en två/treåring leker ju ganska mycket på knäna.

Saras, Tuvas och lilla Isaks liv

Skaljacka är väl typ en ofodrad vindtät jacka? Jag har köpt från h&m och vart nöjd med dem. :-) Det är så skönt med andra barnet, att man vet hur de ska kläs. Med första fick jag skäll av dagispersonalen att jag hade för dåliga kläder när det var senhöst... Oups.

J

Hehe, skaloverall alt skaljacka och skalbyxor samt ett fleeceunderställ räcker för allt men vissa förskolor älskar galon så det kan vara bra att köpa ett vanligt galonställ också. Skalkläder från Polarn, random fleeceställ från H&M och galon från varsomhelst (men Didriksons är ju välansedda ;)). Och så stövlar, lekvänliga skor, tunnare mössa pch tunnare vantar då. Resten kan man lätt klara sig utan (typ halvpolo, ullunderställ och sydväst), personalen orkar ändå inte dressa dem till tänderna varje gång.

spiderchick

Jag handlade allt till lillen i veckan.



Överdragsbyxor svarta på H&M. Gummistövlar (som han kan nu med en tjockare socka i om det regnar).



Skaljacka från polarn i retro parkasmodell (såååå snygg), under den har han nu en fleecetröja också från Polarn.



Sen köpte jag lekvänliga dojor med kardborre från Timberland. Snygga OCH praktiska med gortex ;-) Nu fattas bara regnkläder. Sen är lillen redo att ta in våren ;-)



Jag var faktiskt tidig med inköpen i år efter 2011:s stora ångest då T var den enda ungen som harvade runt med vinterkängor i typ maj. Hehe.

Chrissy

Hej! Har en son på snart 5 år, har alltid kört på Pops skaljacka & byxor. Funkar super! Komplettera med fleece under kallare dagar. Köper man en storlek större kan man ha samma upp till 2 år. Har sen han började på dagis (14 månader gammal) köpt endast 2 set (jacka & byxor) så även om de är dyra håller de länge & det blir ekonomiskt i längden, sen kan lillebror ärva:)

Ha det gott i vårsolen!

Anonym

Jobba med skaljacka eller skaloverall och reglera värmen underifrån istället, med tunnare/tjockare fleece.

Stadium har en schysst skaloverall med "jeans-imitation" och gul dragkedja i år. =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress