Klockan fyra. 16. 4PM. Kanske bara ett klockslag för vissa, men som för många av oss troligtvis är den timman vi fasar mest för var evigaste dag. Det är nämligen så att för vissa av oss småbarnsföräldrar är detta tiden då små röster plötsligt börjar skrika i falsett, bilar bråkas om, skåp ryckas i på måfå på jakt efter nånneting (mat dvs) och hur det än är förberett så faller korthuset på ett och samma sätt dag efter dag. Resultatet är ofta sprängande huvudvärk, tårar som bränner och allt för mycket höjda röster även hos di vuxna och det är även ungefär nu jag brukar fundera på hur det skulle vara att ha två små späda flickor i stället för mina två älskade, men ack så högljudda, pojkar (troligtvis inte ett dugg bättre).
 
Men så slår klockan 5 och plötsligt skingrar sig molnen, mätta små magar småpratar och kör tågbanor och axlarna sjunker igen hos en lättat om än trött mamma (och/eller en pappa). En del dagar glöms timman bort snabbare än snabbast, vissa dar tar det längre tid att läka och då kan det krävas lite längre återhämtning i form av en tvätt som gärna vill hängas (tvättstugan är grymt underskattad som terapirum), en storhandling (älskar Ica!) eller helt enkelt att få prata av sig. Tack för att ni finns!   
 
Andrea

Jag känner så igen mig! :)Här är det som lugnast vid fyra, lugnet före stormen förvisso, för klockan fem brakar det loss och det ska klättras, rotas och ropas så högt det går, för då kommer pappan snart hem, alternativt har han redan hunnit hem och då är det samma visa ändå, bara det att det är av glädje ist för tristess. Glädje som urartar i enormt stök och massor av energi och ibland blir det för mkt av det goda helt enkelt ;p men jag har bara en liten, hade jag haft två tror jag att det hade varit betydligt fler timmar som varit såna där "hejkomochhjälpmig"-timmar. Så jag tycker att du (/ni) verkar göra ett toppenjobb, själv är jag rädd för att jag inte hade orkat med två stycken.. Samtidigt börjar längtan efter en liten till bli starkare och starkare. Jag gissar att man orkar mer än man tror? :)

Svar: Man orkar mer än man tror och det är värt varende jobbig timme i världen när man ser syskonkärleken växa fram! :)
Jennifer Benisty

Tess

Believe me, inte ett dugg bättre vid det tillfället...

Sanna

Mmmm hellhour... Har två späda flickor. Inte ett dugg bättre kan jag konstatera :-D

Johanna

Känner igen mig! Och jag har bara än liten underbar bestämd skruttunge....
Hur ska det bli om V får ett syskon? :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress