Det är illa när man känner att ens stubin inte bara är kort utan i princip obefintlig redan samma sekund man slår upp ögonen på morgonen. För även om man vet att det är på grund av naturliga orsaker (eller kanske är barn icke-sömn snarare onaturliga?) så vet man att det kommer bli en tuff dag. När sedan ens 2-åring låtsasringer sin farmor på låtsastelefonen och högt och tydligen meddelar att han, inte alls på låtsas denna gång, kommer över så vet man att man är en riktigt usel förälder för stunden. Naturliga orsaker eller, det känns.

Pssst! När sedan den bästa farmor kommer över och hämtar liten överlycklig kille, lillebror får egentid med mamma och densamma hinner äntligen gå på toaletten (osv) så känns allt mycket bättre. Härlig Fredag på er fina ni!!

min älskade prins i full fart
Petra

Det där känner jag igen, min son brukar beklaga sig för sin mormor, hips vips kommer hon å hämtar honom. Skönt med avlastning ibland, men usla förälder känslan känner jag igen.

Saras liv

Så kände jag när jag vaknade imorse. Isak sov bara i korta intervaller sen 00.30. Snark. Men efter dagislämning av storasystern och beslutet att bara ta en lugn dag inne (mycket lättare när det är 9 grader och regn) så känns det faktiskt ändå ok.



Men ändå, kaffet är min bästa vän idag.

spiderchick

Skönt när hjälpen finns nära.



Och bättre mamma än DU till två fina pojkar går icke att finna! :-)



Pepp och kram!!

Cecilia

Känns så väl igen.. Sömnbrist gör en verkligen inte till den bästa föräldern för stunden! Tur att det är helg nu! Och att man ändå är världens bästa Mamma för sina barn- trots dessa tuffa dagar! Mina killar har också världens bästa farmor som avlastar ibland. Otroligt tacksamt och underbart!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress