Å vet ni, jag fick en fråga från en av er om tips på hur man håller kärleken vid liv under småbarnsåren. Jag har funderat på hur jag ska svara för det är en sådan svår och personlig sak det där men självklart vill jag försöka.
 
Kommentaren med den ärliga funderingen kom under det inlägg jag gjorde där min man och jag var ute tillsammans och hade det gött och jag tror att halva svaret redan finns där som ni säkert redan vet. För oss var det första kvällen ute på egen hand sedan liten kom till världen och som vi längtat efter det, att bara få umgås- ha kul ihop och göra lite av sådant vi gjorde den tiden innan vi fick barn. MEN, och här kommer det jag verkligen tror på, egentiden ni tar tillsammans utan era småttingar är inte avgörande för hur er kärlek klarar av småbarnsåren eller ej.
 
Nej, jag skulle snarare vilja slå ett slag för den tiden man lämnar måsten, städning och rutiner hemma och tar med sin lilla (eller stora) familj på äventyr. Här pratar vi inte nödvändigtsvis storslagna resor utan snarare en promenad i skogen med dess upptäckter på vägen, en tripp till närmsta köpcenter (med lekhörna) eller en lekparken. Poängen är att det ÄR viktigt att ha kul tillsammans allihop time to time. Ser man till att göra roliga saker som familj så blir den i bland (mycket) påfrestande vardagen lite uthärdigare och då har man dessutom något att se fram emot när det är skrikfest och händer inte räcker till. Och så kommer ju kärleken till varandra på köpet, hur kan man inte älska  någon som hjälp till att sätta dessa underbara skapelser till världen?, kommer du tänka när barnen skrattar och kanske glöms till och med nattens trötthet bort för en stund.
 
ovan är högst personliga ord och självklart så är kärlek och förhållanden olika för alla familjer men kanske kan det duga som ett tips på vägen, ta hand om varandra!
Farmor

Du har så rätt mitt barnbarn....

K

Du är såå klok! Kramar 😍

Andrea

Du har så himla rätt! Vi har nog hamnat i en neråtfas just nu för under tiden vi hittar på saker är allt bra men där hemma är det lätt att tjafset börjar. Jag tror vi är i stort behov av semester och då är det skönt att det bara är två veckor kvar :)

Sofia Ekström

jag hade ingen aning om att ni var gifta! det tycker jag är coolt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress