Som jag skrev om tidigare har vi nu en ny bilstol i familjen. Det blev en BeSafe iZi Kid X3 Isofix och vi har låtit lillen flytta över till den då vi upplever den som något rympligare än Maxi Cosin som vi hade sedan innan (och där sitter nu liten i stället). BeSafe sägs vara det märke på marknaden just nu som är det absolut mest säkra så det känns bra även om alla de andra stolarna också är grymt hårt testade de också. Här kommer lite + och minus som vi upptäckt med den här modellen;
 
+ Lillen kommer högt upp från sätet och ser därmed lätt ut genom fönstret, mycket uppskattat!
- Då stolen sitter högt upp upplevs det som om den tar mycket plats i bilen, vilken nog dock är mer en synvilla.
+ Sidoskydd på huvudets sidor gör att när lillen somnar så hänger inte hans huvudet ner så där läskigt (ni vet vad jag menar tror jag).. bra då vi ofta kör längre sträcker efter sängdax.
+ Magneter på sidorna som håller bältena på fast när man ska bära i barnet, guld värt! (finns inget mer irriterande än när man äntligen krånglat in barnet och upptäcker att alla band är under rumpan/bakom ryggen osv)
+ Lätt montering tack vare Isofix- funktionen. Inte vet jag men mannen min hävdar det i alla fall!
- Isofix kräver att din bil har Isofix fästen, typ alla nya bilar har det men har du en äldre så kolla upp det!
+ Justerbart huvudstöd vartefter barnen växer- bra då lillen redan är ganska lång!
 
Stolen är från 6 mån- 4år eller 18kg och är den modell du byter till efter det första babyskyddet. Jag hoppas mina tips hjälper till lite och fråga gärna om ni har några andra funderingar. Lycka till!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress