4 januari 2012

YELLOW HAPPINESS

MODE





När man som jag legat sjuk och isolerad i sisådär närmare två veckor
börjar en längtan efter att få piffa till sig komma smygande. Det hände mig denna morgon och då smink kändes onödigt eftersom det fortfarande inte är aktuellt att lämna hemmet och kläder skulle bli på samma sätt så föll valet på att i alla fall lyxa till det med att lacka naglarna. I en ny färg dessutom och gud vad jag försökte intala mig själv att jag var fräsh efter att det var klart.

En timma senare bytte jag på liten och insåg direkt att nej, även om inte gult är fult så är mina naglars nya nyans närmast identiskt med ett visst innehåll i den förbrukade blöjan. Inte. Ok. Piffigt eller ej, det var en bajsfärg jag försökt lyxa till det med. Bättre lycka nästa gång- än så länge är det trots allt tre oprövade färger kvar i paketet.

Psst! Som förtydligande vill jag nämna att jag faktiskt är väldigt tacksam över lacken jag fick i julklapp av min ena syster trots ovan ord, dessutom vill jag tilläga att den nämnda systern inte har några barn ännu och skulle därmed säkerligen kunna lacka sina egna naglar i dito nyans och se störtcool ut. Lyllo vissa.

nagellack, HM Divided
Elisabet

Gillar de mintgröna! :)

Johanna

Hehe, I know the feeling :-)

Sari

Fina färger, våriga!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress