13 januari 2012

NO NO NO

MODE



Nej nej nej.
Majoriteten av kroppar (höftben) ser inte ut så här och den här bilden gör mig så besviken. HM- Inte ni också, jag gillar ju er!

Ps. Att ge sig in i kroppsidealdiskussioner när man som jag arbetar i modebranchen är lite som att kasta sten i glashus, jag vet, men som mamma så måste jag reagera när det känns i magen (!). Hur ser ni på en bild som denna?

pic; hm.com
Monia

förjävligt. mer behövs inte sägas ...

Anna

Jag, som arbetar med tjejer med äs., blir ledsen. Inget fel i att vara naturligt smal, det är jag också. Men att dte är dne enda kroppstypen som får komma fram. Och att kropparna ofta är uppenbart retuscherade.

Linn

Alla har vi olika åsikter om vad som är snyggt och man måste få vara smal utan att folk klagar och gnäller! Det är lika illa som att kalla någon för mullig eller tjock. Låt människan va.. Så känner jag!

Rebecka

Tyvärr tycker jag att man är så avtrubbad att man oftast inte reagerar på sådana bilder längre. Men jag hoppas på en förändring i modebranshen, en förändring på allvar. Det kan ju inte vara meningen att unga tjejer ska lägga majoriteten av sin tankeverksamhet på sin vikt och få dåligt samvete om man äter ett choklad. Jag ser gärna smala modeller, men de får gärna kompletteras med lite kortare modeller, några som väger några kilo mer och de som inte har en perfekt tandrad. Jag är på allvar riktigt trött på de perfekta och att alla ska vara stöpta i samma form. Bra att du poängterar sådan så att man vaknar till!

Alexandra

Är det inte ganska allmänt känt att hm använder "modelldockor" med ditpyttsade människohuvud på sin hemsida? Har ju varit ganska uppmärksammat på sistonne. Med andra ord är denna bild inget som förvånar. Hm har i alla fall sjunkit rejält i mina ögon det senaste. Synd.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress