Det här med skor till barn vet jag att många med mig tycker är svårt, man vill att de ska vara snygga och bekväma men samtidigt inte tråkiga. Inför lillens första riktiga vinter med skobehov var jag stressad men tack vare svärmor och min mamma så löste sig allt lätt som en plätt och riktigt bra.

De kloka mödrarna tänkte lika och köpte ett varsit par Timberland till lillen och oj, vad bra de har varit/är. Så trots att jag inte trodde det innan vintern, från botten av mitt ärlig mammahjärta rekommenderar jag härmed ett par barnskor svårt. Funktionella OCH snygga!

Ps. De beiga var tänkta som "finskor" och de svarta som lekskor men faktum är att båda fortfarande är helfräscha, smutsen verkar rinna av. Antar att det är det som är Gore-tex och att många världsvana mammor innan mig har upptäckt detta men ändå, jag som är novis är grymt impad.

skor, Timberland (finns hos Brandos som har gratis frakt samt betalda returer-smart!)  
andrea

Dom beiga var jättefina! Verkar tyvärr inte finnas på Brandos dock, lite synd :)

Aggie

Super fina!



Finns ju Heppo också med fri frakt och returer :-) Vi brukar köpa ett par gympadojor i GTX till vår och höst också. Galet bra! Köpte ett par fina hel svarta Kavatisar i höstas, så bra! Så kan det hoppas i vattenpölar utan blöta fötter, ibland hinner man liksom inte med... :-)



Älskar din blogg massor! Har själv en son som är 2 1/2 år och en tre månaders bebis så man känner igen sig så himla mycket i din blogg. Älskar sånadär bekännelser som när du slängt upp "bröna vid bröden". Vem har inte gjort nåt liknande liksom? :-)



Kramar!



Kramar!

Marie

@Aggie!

Bloggar du inte? Det hade varit kul att läsa om ditt mammaliv eftersom jag kommer ha nästa exakt samma ålderskillnad på mina kottar som du har.

:)



-marie

Stina

Bra skor är underbart! Både till stora och små tycker jag att de borde vara obligatoriskt med bra skor.

Samma sak med ytterkläder - framför allt till de små. Nu verkar du förvisso nöjd med Didriksson, men vill du testa riktigt bra utterplagg (som matchar Timberland, Bundsgaard, Kavat etc på skofronten) så ge molo eller Isbjörn en chans. Grymt bra, Termolitefoder, bra rörelse och snyggare än de flesta.

Ett tips bara!

Avenymamma

SVAR:



Andrea- Nej, de är tyvärr från förra vårens kollektion tror jag.



Aggie- Tack för komplimangerna. Jag gillar själv ärliga bloggar och försöker därför visa både framsidor och baksidor med mammamlivet så att säga ;)



Stina- Tack för tipset, det skadar inte att prova runt lite!

FrökenJenf

Älskar dessa, har dem till våran "stora" (5år) tjej!

Blir lika nästa år!



Tack för fin blogg!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress