När termometern visar minus och snön ligger vit kanske sommaren känns långt borta
men tiden går fort och visst kan du förbereda din garderob redan nu. Personligen gillar jag höst och vintermode mer än semesterfashion men för den skull tänker jag inte mindre på´t, med lite färg på näsan och lite vårfräschör kan vi alla glänsa lite extra mycket. Här kommer lite tips på hur du bäst bygger din högsommargarderob*, tex inför en resa;

- Haremsbyxor är grymma att resa i men också uppskattade de kvällar som är svalare. Satsa på ett par svarta eller ett par helprintade (trendfaktor: hög!).
- Jeansshorts i en lös och bekväm modell. Perfekta med linne över Bikinin men även till kvällen med en lite mer klädd topp. 
- Strandklänning/ Stor längre t-shirt att dra över bikinin till och från stranden/poolen. Välj med fördel en med lite ärm så att du kan skydda dina redan solutsatta axlar när du förtillfället inte solar.
- Maxiklänningen är nu mera ett ständigt återkommande plagg under sommarmånaderna. Jag väljer en med lite ärm och ett tunt, svalt material för att bära under ljumma kvällar tillsammans med ett par jesussandaler.
- Oversized t-shirt En, två eller tre. Du kan inte ha för många, de kommer gå åt. Jag älskar min från Blingo av Anine Bing.
- Slappt linne tillsammans med jeansshortsen är min favoritoutfit hela sommaren. i fjol, i år, nästa år- jag får inte nog.
- Enkla Flip Flops för strand och poolhäng. Köp ett par för en billig penning så kan du slänga dem i slutet av din resa, oftast blir dom ändå förstörda ganska snabbt av vatten och sand.
- Ett par skinnsandaler att bära under kvällar och på utflykter. Flera år i rad har jag hittat fina här, satsa på äkta skinn så slipper du skavsår när värnen stiger.
- 2 Bikinis Varva efter tycka och smak. Välj ALLTID den modell du känner dig mest bekväm i!

+ Obegränsat med accessoarer! Ofta tar smycken, solglasögon och väskor inte så stor plats och det är här de magic is happening. Du kan packa lätt om du har dessa då de gör att variationerna av de fåtal plagg du har med dig blir oändliga (nåja, nästan).

Så- nu kan sommaren komma tycker jag!

* Detta är mitt eget tycke och smak och självklart kan du välja bort och till de plagg just du känner dig fin i!
Linn

Kunde inte sagt det bättre själv. Alla mina favoriter... :)

Sofia Ekström

du den där maxiklänningen från asos, mumma!

emma

bra tips!



men kanske ett par snygga träskor också? ;)



ge gärna tips till oss här: http://fashionmamas.wordpress.com/2012/02/13/bygg-upp-din-garderob/

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress