I kväll har jag pustat ut efter en eftermiddag som började bra men slutade i snökaos och en buss som inte vill hålla sig i körbanan. Usch, i bland blir jag så jäkla stolt över mig själv att jag faktiskt kan hålla huvudet kallt (i dag stämde de på fler en ett sätt tyvärr) i jobbiga situationer. Som en varghona som vakar över sina barn blir jag, alla sinnen skärpta och siktet inställt på att sätta de små i säkerhet. Denna gång handlade det om kyla, desperat trängande människor och det var väl inte direkt livsfara men ändå, skönt att veta att man kan leverera när det gäller liksom.
 
Vad är ni bra på i föräldraskapet, eller i andra delar av livet för den delen? Vi har alla egenskaper men vi är för dåliga på att boosta oss själva tycker jag. Kom igen nu allihopa, var inte blyga. TELL ME!
 
ni har väl sett att liten fått hår, lockar, min lilla (stora) bebis!
 
andrea

Jag antar utmaningen! :) Jag är kärleksfull, påhittig, kreativ, har barnasinnet kvar. Jag är lugn och hetsar inte upp mig över saker i onödan (med det sagt menar jag inte att jag aldrig tappar tålamodet, för det gör jag såklart ibland), bra på att trösta, lyhörd och tar mig alltid tid. Det är alltså de egenskaper jag uppskattar mest hos mig själv som förälder och som jag även tror att min son uppskattar väldigt mycket. Dessutom är det väl de egenskaper jag i allmänhet tror att folk uppskattar hos mig. Jag tar inte mig själv på allt för stort allvar, utan bjuder gärna på mig själv, men jag har också "seriösare sidor", jag är ansvarsfull och empatisk t.ex.


Nu blev ju det här en halv novell och det finns ju såklart egenskaper hos mig som inte är särskilt positiva, men det var ju inte det det här handlade om, eller hur ;)

Svar: Grymt jue, du är en bra förebild här. Kom igen nu alla andra!!
Jennifer Benisty

Sara S

Fy vad läskigt! Ni åkte väl inte ner i diket? Tycker det är jobbigt att åka girande buss (som bussen till Masthugget nästan alltid är) med två små. En som ska sitta (och väldigt sällan stilla) och en i vagnen som helst inte ska välta och jag mitt emellan. Svettigt värre. Tyvärr kommer jag (sorgligt nog) inte på något till uppmaningen, vissa dagar... Får återkomma imorn.

Svar: Det får du göra, jag lovar du kommer på något om du tänker lite och vågar sträcka lite på dig!! *pepp pepp*
Nej, bussen välte inte som tur var men läskigt va det!
Jennifer Benisty

Stina

Oj, så svårt - och fantastiskt viktigt!
Men jag är en mamma som inte blir uppretad eller ängslig i onödan. Låter kaoset råda när det finns utrymme och låter sonen ta sin tid när jag faktiskt har att ta av.
Sedan är jag som en hök när jag anar fara för min lille, läskigt skarp och utan tvivel kring vad som är mitt viktigaste. Samma sak gäller för maken, han är också påpassad. Vi passar på varandra i alla lägen och stämmer av läget med kramar, handhållning och "vi-hör-ihop"-blickar. Älskar min lilla familj - och snart blir vi fler ;)

Svar: Underbart att höra. You go Girl! (och grattis till utökningen!!)
Jennifer Benisty

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress