De dagar då humöret tappas innan klockan nio på morgonen och en hög, arg röst krävs lagom tills frukosten dukas fram så brukar ett smygande behov av att berätta för någon, oftast er, komma som ett brev på posten. En torr lussdeg senare, ytterligare gnäll från alla håll och tårar som bränner så funderar jag på hur sjutton jag ska skriva om den jobbiga, om ack så vanliga jag vet, småbarnsmorgonen utan att på något sätt för den delen verka bitter. Jag vill för allt i världen, och här är jag INTE sarkastisk, förstöra den sanna bilden om att det faktiskt ÄR underbart att ha barn.
 
Men. Så tittar jag in hos Cecilia och inser att ytterligare beskrivningar är överflödiga. Tack Mrs Blankens- Spot on. Igen.
 
pic; bullarna blev inte helt fel till slut, barnen började leka och svärmor kommer till undsättning i eftermiddag- det kommer ordna sig- som vanligt.
Malin

Håller med både dig och Cecilia! Ibland undrar jag hur sjutton jag ska orka med det här med två små, men sen kommer de där stunderna som får mig att glömma allt jobbigt. De är ju de absolut bästa jag har, även om de driver mig till vansinne ibland :)

Gillar att följa din blogg! Har fått många bra tips både vad gäller inredning, barnprylat och mode. Plus att jag tycker det är roligt att se framför allt din äldsta son bli större. Vi gick nämligen i samma föräldragrupp så min äldsta dotter P är ju lika gammal. Hoppas allt är fint med er! Kram.

Svar: Å Hej! Vad roligt! Vi kanske borde ta en återträff någon dag även om ingen skulle känna igen varandras barn troligtvis. Tänk hur fort tiden går! Vad kul men en tvåa, hur gammal? Tjej/Kille?
Jennifer Benisty

Vivi

Åh..känner så igen det här. Alla vi kämpar och även om det känns tröstlöst och man längtar efter harmoni så är man, utan tvekan, bästa mamman för sina barn. Kämpa på! :) Psst, bullarna ser hur goda ut som helst! önskar dig en fin dag och njut av omsorgen från nära och kära. Det bästa som finns.

Svar: Tack snälla! Ja, jag brukar tänka så också. Jag har ju många bra sidor också och mannen brukar säga att de mår bra av att jag säger i från i bland men ändå. Inte kul att bli arg på de man älskar mest :) Hoppas du får en fin kväll!! //J
Jennifer Benisty

andrea

När klockan slog nio imorse var mitt tålamod nånstans nere vid fotknölarna, så jag känner igen mig i det du skriver. Tack och lov för att de underbara stunderna väger upp de jobbiga! :)

Svar: Har glömt svara på ovan men tack för kommentaren. De betyder mkt när jag är mitt i det! =)
Jennifer Benisty

Pyttianna

Känner igen mig i allt du skriver. Vissa dagar alltså, då funkar inget! Kämpa på! Som tur är vet man att det kommer bättre dagar!

Kram!

Svar: Tack fina. Läste det här direkt men glömde svara, det värmer med hejarrop! :)
Jennifer Benisty

Malin

Ja verkligen galet. Kan inte riktigt fatta att de redan fyllt tre år. Vår minsting är en till liten flicka som är lite drygt sex månader. Vore jättemysigt med en liten reunion. Vi har dock flyttat till Alingsås men är ju i Gbg lite då och då när jag längtar tillbaka :) kanske kan ta någon fika nån dag isf, eller om du har vägarna förbi Asås så får du gärna höra av dig :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress