Just när amningshormonerna lugnat ner sig är det dax att bjuda in de gamla hederliga kvinnohormonerna
en vecka i månaden. Vore det inte helt enkelt bättre för alla att man åtminstone utlyste undantagstillstånd för småbarnsmödrar när det kommer till pms-likande känslor? Min morgon hade i alla fall troligtvis glidit förbi lite smidigare. Och min makes. Och mina barns.

Bästa tipset då gnällen omkring dig aldrig tar till ända, gröten inte slutar flyga runt ja- överallt och du till slut överväger att bara helt sonika kliva ut genom dörren och kapitulera är faktiskt att göra precis det. För även om du naturligtvis måste ta med dina små kärlekar (ansvarskänslan är det sista som överger en) så brukar det faktiskt resultera i att dagen får en chans till, himlen spricker upp och energin börjar sakta sippra fram igen. Det är nog inte helt fel att vara mamma ändå!

avenymamma en av de piggare dagarna
Monia - mamma till Tuvalie

hur lång tid tar det innan lingonveckan kommer igång igen, ungefär?

Avenymamma

SVAR: Hej! Jag tror att det är väldigt olika men för mig har det varit ett par månader efter amningsslut med båda barnen. Med liten helammade jag inte i slutet och då märktes det ganska fort att kroppen var på gång att ställa tillbaka sig igen som vanligt... Ha en fin dag!

frikadellen

Ja Högsbomamman här - vars onge är i samma storlek som din är i precis samma hormonella fas, så att säga. Rätt intressanta utbrott i det här hushållet de senaste dagarna. Och lite just-ja-sån-där-blir-man-ju...

Sofia

Alltså jag tycker att varje "du-vet-vad-vecka" känns som en miniförlossning nu så här efter barn nummer två. Sjukt ont. Sjukt jobbig. Och SJUKT irriterad. OCh chokladsugen. Rimmar dåligt med våra stundande semesterar...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress