När jag och min man inte får sova på natten utan blir påminda av våra små älsklingar så kan det i bland flyga lite arga ord, ilskna blickar och åtdragna täcken. Det går helt enkelt inte att tänka resonligt halv tre (inte kvart i fyra, halv fem och kvart över heller för den delen) på natten. Det fina med dessa nätter är att det alltid sedan kommer en morgon. Lampan tänds, barnens ansikten spricker upp i leenden och det doftar nybakat från köket.  Eller kanske inte det sistnämnda, men nästan. En klok tjej sa en gång att det som händer, sägs eller uttrycks mellan trötta småbarnsföräldrar efter midnatt tom morgon gills inte. Gött.

Vad bilden ovan har och göra med texten under har jag ingen aning om men kanske ville jag bara illustrera den trevliga lekdejten vi har haft denna eftermiddag. Mys!

Ps. Snart får ni veta vem som har vunnit Voksi-tävlingen!

ikea tågbana & fejkduplo (?) från Kina
Christine&Paris

Man behöver inte vara föräldrar för att det ska vara så, haha ;) Jag fick ett råd en gång av min farfar och det är att aldrig somna ovänner. Ett bra råd tycker jag! Tyvärr följer jag(eller killen) inte alltid det. Fast det viktigaste är i så fall att man kan glömma, be om ursäkt och förlåta dagen efter :)

Caroline

Det är inte bara på natten det byts sura blickar mellan småbarnsföräldrar! Inte hemma hos mig iaf. Måste bita mig i tungan minst ett par gånger om dagen. Och natten. Tur att man iaf oftast är sams, men småbarns tiden är sannerligen en prövning.

Linn

Sjukt klok tjej måste jag säga!! What happens in bed stays in bed?!.. haha och så även dessa blickar!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress