Att låta sitt barn börja på förskola innebär en stor förändring både känslomässigt och mer praktiskt i vardagen.
När det kommer till den senare delen så har jag insett den här hösten och stundande vintern att det kräver lite planering och en massa inköp. Med hämtningar, lämningar, utelek, nersmutsningar och en massa annat skoj så underlättar det med i alla fall dubbla uppsättningar av utekläder. Riktigt dyrt, men det går att komma undan billigare än kanske förväntat. 

Mitt bästa tips är att  köpa en del second Hand. Jag klickade bland annat hem en superfin Didrikson vinterjacka på Tradera för dryga hundralappen och likaså ett par regnbyxor. Många av de annonser som ligger uppe är på superfina ytterplagg då säljarnas barn liksom dina egna ofta bara hunnit använda dem en säsong innan de är urväxta... Lycka till!

Psssst! Buda inte ihjäl dig på första bästa plagget om det sticker i pris. Det kommer alltid fler chanser och jag brukar ha som en tumregel att inte betala mer än 50% av utspringspriset för att känna att jag gjort en bra affär!

Sara S

Tradera är toppen om man inte vill lägga en förmögenhet på barnkläder. Har fyndat massor. När vi fick vår dotter hade jag lägsta SGIn (och det är verkligen inte mycket) och mannen inget bra betalt jobb så lärde mig lite genvägar.

Barnmarknader är verkligen det bästa, finns massor av bra där man både kan köpa och sälja. Då får man chans att känna och klämma på plaggen också. Köpte t ex en jättefin parkas till dottern för 30:- som hon har nu i vinter. Tror jag (nästan) gått plus minus 0.



Tänkte också tipsa om ebay uk som är toppen (om du inte redan handlar där). Frakten från england är (oftast) inte dyrare än inom Sverige, t o m billigare många gånger. Har t ex köpt flera converse till dottern och inte betalat mer än 50-60:- inklusive frakt. Vissa märken är bra att handla därifrån.

Maria - mamma till Liam ☆

tradera är toppen :)

Frida R

Hej. Tradera är en riktig favorit när det gäller barnkläder. De växer ju så fort och ofta är kläderna knappt använda. Perfekt.



Tänkte fråga dig om lite andra råd. Jag ska snart bli mamma till en lite kille (längtar!) och vi bor ett stenkast från avenyn. Nu vet jag inte riktigt om du bor centralt men med tanke på namnet så får jag för mig att du gör det. Stämmer det? Hur tycker du att det fungerat med bebis så centralt? Har du några tips eller råd? Vet du eller har vänner som kan rekommendera någon bra central förskola? Jag har tusen med frågor! :)



Jag och min sambo kommer inte ifrån GBG från början och inga av våra vänner har barn än så vi känner oss lite gröna på det här. Tacksam för lite smarta tips och råd från dig som erfaren citymamma!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress