När vi skulle få vårt första barn fick jag många frågor om shopping inför ankomsten av babyn,
om det var mycket att förbereda och framförallt om det var mycket utgifter. Jag skulle vilja säga att det verkligen beror på hur man väljer att göra med alla inköp. Som med det mesta annat så skulle man kunna välja att gå bananas och göra av med en smärre förmögenhet men man också välja att komma betydligt billigare undan.

När lillen kom valde vi att köpa en ny vagn vilken absolut inte är en nödvändighet men som kändes bra för oss. Däremot köpte vi skötbordet på blocket (250:-), använde min ärvda vagga, fick en bilbarnstol (finns också att köpa begagnat eller att hyra) och en babysitter. Det jag vill komma till är alltså att det viktiga är att man anpassar sin planering efter hur man själv vill/har möjlighet till att ha det- när bebisen väl kommer så betyder inte det materiella någonting ändå så länge det viktigaste finns på plats- resten av behoven kan få växa fram eftersom.

Hur vi gör nu när den nya bebisen kommer har vi inte riktigt tänkt ut ändå men visst blir man lockad av alla nya innovativa ideér som finns på marknaden. Denna till exempel, smart idé om man har pengar över.

Stokke Bounce´n´Sleep

INGRID W

mycket att tänka på där. men det är faktiskt mycket bra att köra begangnat :)

Sophie

Finns mycket spännande där ute. Men mycket är ju onödigt med och sen har man ju en del bra saker kvar från den första :)



Blir de en Buggaboo Donkey för er? Ni har ju lillen och sen nya bebisen och de kommer ju säkerligen behövas en tvillingvagn vid lämning/hämtning och helgdagar. Jag vill inte ha syskon än på ett bra tag av den anledningen.. orka tvillingvagn liksom ;) hehe



Grattis till liten nr2!

Sandra

Hade många funderingar på vad man skulle köpa till den lilles nedkomst, var uppe i nästan 12000 kr men nu efter att ha köpt mycket via vänner så är vi nere på ca 5000 kr. Jag har lite "måsten" som att barnvagnen skall ha en neutral färg som passar till det mesta. Men nu e nästan allt klart och jag längtar som tusan till september=)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress