Det börjar bli svårt att förstå hur jag ska kunna växa i 10 veckor till
men det är ju faktiskt så verkligheten ser ut. Blomsterbyxorna från Lindex kommer jag i alla fall fortfarande i så i morgon ska jag leta reda på ett par i samma modell men i leoprintat, hoppas på att de finns kvar! Någon mer där ute som är på smällen? Hur löser ni klädfrågan? Jag brukar anse mig ha en del koll men det börjar bli tufft!

pants, Lindex
Johanna

Är varken gravid eller har barn. Men jag skulle nog köra på cykelbyxor och slappt lite längre linne med snygga smycken och sköna sandaler. Eller varför inte några coola sneakers med nån snygg neon detalj!? :)

katrin.a

finns på rea dessutom!! :)

Johanna

Hej. Är också gravid och 10 veckor kvar, till vilket datum är du beräknad?

Har kunnat ha det mesta av mina kläder fram tills nu, nu börjar kläderna bli trånga och i gravidkläder känner jag mig mest rund och gullig. Tänkte satsa på långklänning och lång kjol. Trendigt, bekvämt och blir det kyligt tar man leggings under! Men det är jag det... :-)

Tipsa gärna om du kommer på ngt bra :-)

Nea

Jag kör på klänningar! En del känns lite korta nu för tiden så då har jag bara cykelbyxor under. Annars har jag härliga brallor med resår i midjan som inte är mamma-byxor men funkar minst lika bra ändå, fyndade ett par gråa på h&m igår faktiskt för 50 pix!

Iza

Ja e i 19e veckan o ja vill visa magen massor :) Ja har övergett mina älskade over sized tröjor o väljer taight överdel o kjol eller legging! Älskar värmen nu, så att man bara kan ha klänning o slippa nått som sitter åt över magen :)

caroline

Slutade vara gravid för ett par månader sedan. Tyckte det var jättesvårt att klä mig, köpte ett par gråa stuprörsjeans på Zara som jag använde jättemycket, men i slutet blev magresåren förliten. Då blev det mycket fodralklänningar och t-shirtklänningar med mycket smycken och kavaj eller kofta över.

Tycker dock att det är ännu svårare att klä sig nu när man ammar och har lite putmage. Tycker även att man inte bär upp sina kläder på samma sätt längre. Det är som att barnvagnen gör att kläderna upplevs annorlunda på. Försöker man se lite casualsnygg ut ser man mest ut som man knappt hunnit klä sig. Är också sjukt trött på alla odd molly mammor och stora tunikor man sert överallt.

Ser verkligen fram emot att inspireras av dina kläder efter graviditeten.



Tack för att du delar med dig!



Caroline

Ida Johansson

Jag slog till på ett par treggings från Boob och ett par jeansshorts från H&M Mama. Annars är det tights, cykelbyxor, maxiklänning och tunikor för hela slanten, det bästa är att det går finfint med min vanliga storlek!

Sara - i väntan på oktoberbebisen

Toppar är ju lätt, har fyllt upp med ett par långa vita linnen att ha under från h&m mama och Gina Tricot.



Byxor har jag köpt tre par från h&m mama, ett par armybrallor, ett par zebramönstrade byxor och ett par jeansleggings med låg midja. Annars så har jag ett par jeansleggings som funkar fortfarande också då de är rätt vida i midjan. Är viserligen bara i v24, men än är det mest magen som växt. Så det behövs ju "bara" utrymme för den. Annars så har jag kört på att köpa shorts med låg midja i ett par storlekar större. Gör ju inget att de är lite lösa, nästan bara positivt. Och det där tjocka tyget över magen på de flesta mamma-byxorna vill man ju inte ha nu i sommar. Då kommer man ju smälta bort!



Försöker undvika tights så långt det går, det känns ju så tråkigt!

Matilda - Nu med Viggo i famnen ♥

Jag säger precis som Caroline det ska bli kul att se hur du klär dej efter bebisen kommit ut. Det är ju nu ( eller då, i ditt fall) som det är en utmaning med megabröst och putmage!

Daniela

Jag var gravid förra sommaren. Då blev det mycket klänning. Så skönt att slippa gravidkläder de är ju skitfula och dyra dessutom. För min del funkade vanliga klänningar bra. Fyndade dessutom en kjol på Indiska med bred mudd upptill för ung. en hundring. Den har jag sett i år med om du vill dit. Leggings och tunika blev det oftast om vädret var kasst. På topshop har de en liten mammaavdelning som inte är fullt så tantig har jag för mig. Passa på och kolla rean nu om du vill ha byxor, min kompis köpte chinos för 90:- hos P.O.P förra året på rean. Lycka till!

Anna

Jag vill oxå ha tips på amnings- o eftergraviditet-plagg.

Jättesvårt att klä sig snyggt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress