15 juli 2011

SWEET REVENGE





I morse deppade jag igen för uteblivna outfits.
Efter en del tjafs, erbjudanden om shoppingrundor och annat mut från min fina man torkade jag tårarna och bestämde mig i stället för att hämnas på garderoben. Nu ligger alla kläder som inte är generösa nog för mig i lådor. Ha! Den som skrattar bäst skrattar sist.

avenymamma- extremt ovän med sina kläder
Anna

Tack för att du skriver inlägg som detta. Jag är inte gravid men kommer, förhoppningsvis, bli det inom en inte alltför avlägsen framtid. Tanken på att "svälla" på det sätt som är ofrånkomligt under en graviditet skrämmer mig. Jag vet att det låter ytligt och dumt, men ja...jag tycker det känns jobbigt. Har trott att jag är någon form av avart.

Lena S

En sån rensning gjorde jag för ett tag sedan, men nu är det dags igen.. har fasen inget som passar i garderoben längre. Och 13 veckor kvar, haha, vart ska det här sluta.. :)

Mamma M

Det är lite hopplöst med kläder när man är preggo. Speciellt när man (jag) blir rund lite varstans - mage, rumpa, lår, kinder haha. Allt annat än graciös. Men det är övergående! En fråga, har du köpt några snygga mammabyxor (typ Asos)? Kommer snart inte i ett endaste par, stor suck.

Sara - i väntan på oktoberbebisen

Haha, jag har rensat ut från min garderob också. Vilket resulterat i att den massa bebisgrejer fått flytta in där istället tills vi hittat plats för dem innan utbyggnaden är klart (som nog är lite optimistiskt att hoppas på innan bebis kommer...).



Men jag börjar så längta efter mina jeans, kjolar, "vanliga bhar" (fast de lär väl dröja också om amningen funkar som den ska). Kommer bli överlycklig när garderoben får fyllas med de gamla kläderna igen ju. :-)

Alexandra

haha har gjort precis samma hemma - tre kartonger med "för små" och höstiga/vintriga plagg! använder just nu bara tält (känns det som) då jag är gravid i v. 37 - men till hösten hoppas jag i alla fall att jag kan dra på mig mina fina stickade tröjor och eventuellt jeans! längtar! och då - om någon gång - måste man ju få shoppa!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress