DET OVERSIZADE LINNET
Visst kan du köpa gravidlinnen men de är ofta tighta och om du som jag inte känner dig bekväm i ålaskinn så satsa i stället på ett slappt stort linne och i en lite längre modell så täcker det magen gott nog.  Jag föredrar bomullstyger då dessa ofta "släpper" lite från kroppen i stället för att strama åt.

+

SKJORTAN
När magen och brösten växer är det inte alltid säkert att du känner för att blotta allt och då är storskjortan perfekt att hänga över linnet. Kanske kan du till och med köpa din ""normala" strl och bara strunta i att knäppa knapparna fram, på så sätt kan du få användning för plagget även efter din graviditet. Skjortan är även perfekt vid framtida amningstillfällen!

+

SHORTS
är perfekta att bära nu under sommaren. Väl ett par med låg midja och gärna ett par i mjuk denim för skön passform. Gå upp så många storlekar som behövs över höfterna rulla upp benen om de blir lite för vida i förhållande till midjan! (Mina har jag köpt på HM Divided men det finns fina modeller hos de flesta kedjorna)

= GRAVIDFIN I VÄRMEN!

pic outfit; långskjorta MONKI, linne + shorts HM

Emelie

Så fin skjorta, vad har du för storlek på din? Funderar på om jag ska be min syster gå ett ärende till Monki :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress