Jag undrar vilken vagn ni valt? Så nyfiken!
Än har vi inte köpt någon dubbelvagn men vi har ju en Bugaboo Cameleon & en Stokke Xplory sedan innan som vi även kommer använda till den nyfödde. Det är även en del av er som efterfrågar recentioner på vagnarna och det kommer inom kort- lovar!

Hur känner du inför två barnslivet?
Lite pirrig och förväntansfull skulle jag säga. Det kommer säkert bli tufft med två små vildar men vi kommer ta det som det kommer och just nu längtar jag mest efter att få se vem som ligger där inne!


Jag undrar hur man klarar av att köpa ett hus och om du har tips när det kommer till husköp etc?
Jag har väldig lätt att slösa pengar på kläder osv - till lillen eller mig. Några tips om hur man hålla ihop ekonomin skulle vara uppskattat (om du har några det är såklart) :) Självklart kan det vara tufft att göra ett husköp och det är viktigt att man utgår från sin egen ekonomi så att man inte tar sig vatten över huvudet. Jag tror dock inte att du ska vara för rädd för ta steget om du planerar det noga, att investerar i sitt boende är ofta en av de bästa sparformerna för framtiden och kanske kan det  även få dig att låta bli ett eller annat spontanköp på stan.  När det kommer till tips på hur man kan hålla i ordning på ekonomin så ska jag fnula lite på´t och återkomma!


Jag hamnade på din blogg precis när du hade startat upp den här men vad jag förstod det så bloggade du innan också? Gjorde du det under din första graviditet och livet därefter då?
Den här bloggen föddes när mitt första barn var tre månader (Mars 2010) så det är första gången jag skriver om själva graviditeten. Den blogg jag hade tidigare låg under Aveny.se och skrevs under min studietid, det var en mer renodlad modeblogg till skillnad från i dag då jag snarare betraktar mig som en mammabloggare med mode som utgångspunkt- för stora & små!


Ni har även frågat om lite tips på smarta (och snygga) kläder för ammande mammor och det kommer ju naturligt att dyka upp här inom några veckor. Lite mer smygglimtar från nya huset och på vad vi förberett till den nya bebisen och också något som jag ska försöka bjuda på efter beställning, det är så kul att höra vad ni vill se. Fortsätt så!

spiderchick

du är så jädrans klok! alltid lika välformulerad svar :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress