Skulle bli jätteglad om du har några tips på fina pojknamn?
Väldigt personligt det här med namn, det finns ju så många. Jag gillar åt ena sidan klassiska svenska namn och andra sidan lite mer ovanliga namn. Jag har även en förkärlek till hur man i många andra länder döper sina barn till dubbelnamn utan bindestreck (även populärt bland sk kändisar). Med lillen blev det så att han fick en kombination av klassiskt släktnamn och sedan ett mer ovanligt namn som funkar även internationellt. Det lutar åt något liknande med vår kommande knodd…

Vet du/ni vad det är för kön på er lille skatt?
Ja, denna gång vet vi men för er får det bli en överraskning!


Undrar om du har några bra tips på nätbutiker med fina baby/barnkläder?
Jag brukar surfa runt på oiidesign.se som har en bra blandning av klädmärken och en tilltalande design och sen självklart Zara som nu även säljer online. HM:s webutbud är kasst men gillar deras pojkkollektion i de stora välsorterade butikerna, schysst stuk och bra priser. När det kommer till skor brukar jag prova ut typ converse osv i butik för att sedan googla och klicka hem dem från det billigaste stället, ofta någon internationell site då deras priser ofta är bättre.


Jag e lite nyfiken på hur du & din make träffades?
På en nattklubb i London. Låter sjukt klyshigt, men jag visste direkt att han skulle bli mannen i mitt liv.


Jag är lite nyfiken på vart ni flyttat??
Mot havet, sydväst om Göteborg.


Känns det som rätt beslut att lämna stan?
100% Rätt. Vi har varit redo ett tag och längtat efter boyta och trädgård så när vi väl flyttade så kändes det som en befrielse. Vi älskar dock fortfarande shopping, restauranghäng och lite liv och rörelse så det känns skönt att den bara ligger ett par mil bort!


Ska ni ha någon syskon vagn?
Det har vi tänkt, mest för att jag ska kunna lätt rulla i väg till förskolan med de båda (lillen börjar om två veckor!). Dock har vi inte riktigt bestämt oss än så vi köper nog den i samband med att den lilla kommer. Jag har även tänkt att införskaffa en ståbreda antingen till Bugaboon eller Stokken för de dagar då vi bara ska ta kortare turer och vill vara lite mer smidigare, återkommer!

männen i mitt liv

Christine

Är han engelsk din man? Han ser ut som en musiker :)

Billiga Barnvagnar

Jag håller med dig om att klassiska namnen är väldigt fina samtidigt som de mer ovanligare namnen också lockar en. Ni gör nog rätt i att ge ett namn med samma kombination som er förstfödde fick! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress