3 Snabba med Avenymamma:

1) Ja, min navel har "ploppat" (gjorde den förövrigt någon gång way back, typ vecka 11)
2) Ja, jag vet att det ser ut som om jag ska föda i morgon
3) Nej, jag ska inte föda i morgon. Det är 6 veckor kvar

Så, nu var dessa frågor besvarade så kanske undviks dessa de närmsta dagarna av okända på bussen, snabbkassörskan och andra som älskar att kommentera mitt tillstånd.

Ni då? Har ni några funderingar? Tänkte att ni kunde ställa lite frågor i kommentarsfältet så svarar jag senare i kväll. Nu- jobb!

magen täcks i dag av en Acne oversizad tischa & Sonia Rykiel for HM tygpåse

lady thirty

Ja, det är himla lustigt det där med kommentarerna angående magen. En del säger "Oj, hur stor ska du bli...?" medands andra säger "så liten du är..." hm!? Tur att man går till barnmorskan och får veta att det växer normalt :)

Astrid

Är nog bara för att du är så liten och nätt i övrigt. Sen blir man ju oftast större med andra och om vi nu skulle säga att du väntar en flicka så brukar man bli mer "tjock" överlag än en sån där juvlig utstående mage, som inte syns bakifrån. Stämmer på typ 90% av alla gravida kvinnor.

Nea

Jag har nästan 5 veckor kvar och jag får också frågan överallt hela tiden av vilt främmande människor när det är dags. Jag får iofs höra att jag som är så liten inte ser ut att föda än på ett bra tag. Min granne påpekade till och med att "det där är ju ingenting, du klarar väl värmen och gå 3 trappor upp till lgh utan problem med den där lilla ju!". Jo man tackar.

Alexandra

Jag har också 6 veckor kvar! Första barnet :) Har haft tur hittills och inte samlat så mkt vätska, har inte så stor mage än heller, men det kommer säkert nu sista veckorna..



Skulle gärna höra lite förslag angående namn, börjar ju närma sig nu.. Enligt bm så är det en lite kille i magen, så skulle bli jätteglad om du har några tips på fina pojknamn? Vet du/ni vad det är för kön på er lille skatt?



Undrar även om du har några bra tips på nätbutiker med fina baby/barnkläder? Finns ju såå mycket fint, alltid kul att hitta lite annorlunda plagg också, som inte alla andra har..

Tack för en inspirerande och fin blogg : )



Kram Alexandra

Therese

Usch och fy vad jag inte saknar att höra hur stor man är!! Har en liten 2 v gammal tjej här hemma och förutom att man är som en zoombie pga sömnbrist så är det underbart! :)



En sak jag skulle tycka vara trevligt är om du har lite tips för nyblivna mammor, dvs halvtjocka och alltid redo att slänga fram tuttarna när bebis är hungrig :)

Tycker nästan det är svårare att hitta kläderna nu än när jag var gravid, väldigt trist!

Anna

Jag e lite nyfiken på hur du & din make träffades?

Emma

Jag är lite nyfiken på vart ni flyttat?? Känns det som rätt beslut att lämna stan.

Jessica

Hej!

Vill först säga att du är jätte fint gravid!!

Vill fråga om eran nya vagn. Jag har en bugaboo idag men är lite sugen på stokke vagn. Stokke vs bugaboo =)

Ska ni även ha någon syskon vagn?

Vill önska all lycka. Mvh Jessica

Aggie

Hej!



Så spännande med ett syskon! Våran son blir store bror runt den 23 november.



Jag undrar vilken vagn ni valt? Så nyfiken!



Hur känner du inför två barnslivet? Med syskon kärlek, svartsjuka, sömn m.m.



Kramar!

Johanna

Hej! Jag har också 6 veckor kvar tills mitt andra barn kommer. Är mycket tjockare denna gången.....

Inga kläder sitter skönt, går inte att sova på nätterna, fogarna värker osv osv men snart väntar nästa fas med bebis, amning och gos!! Lycka till!

spiderchick

Är du säker på att det inte är två??



DEN frågan var jag hjärtligt trött på under min grav.



Du är superfin vännen med världens vackraste mage! :-)



KRAM!

Catrine

Jag är nyfiken på om ni vet vad det blir, pojke eller tjej?



Och så undra jag hur man klara av att köpa ett hus och om du har tips när det kommer till husköp etc.



Jag har väldig lätt att slösa pengar på kläder etc. - till lillen eller mig. Några tips om hur man hålla ihop ekonomin skulle vara uppskattat (om du har några det är såklart) :)



Kram till dig! Tycker du se alldeles strålande ut :) Våran älskling är nu 18 månader och vi fundera på en till och se "vad som händer" - ibland har jag dagar då jag vill väldig gärna bli/vara gravid och har ett barn till och några dagar blir jag panikslagen av tanken på graviditet och ett till barn. jaja... det är inte lätt det.

lejnox

Jag hamnade på din blogg precis när du hade startat upp den här men vad jag förstod det så bloggade du innan också? Gjorde du det under din första graviditet och livet därefter då?



Visa gärna vad ni har förberett till bebisen i form av små kläder, leksaker och andra prylar.



Sen är jag nyfiken på ert nya hus, visa gärna lite fler bilder på hur det ser ut (om du vill)!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress