Till sedan hör att de många familjer har en dopklänning som går i arv från generation från generation. Lillen döptes till exempel i den klänning jag en gång döptes i och självklart känns det speciellt men egentligen, i dagens Sverige när familjer kan se väldigt olika ut så är det bra med alternativ tycker ni inte? Alla har inte någon att ärva i från eller kanske har släktklenoden blivit luggsliten efter år på nån vind eller dylikt.

KappAhl har slagit mynt av idén och lanserar i dag just en dopklänning i sin Vintage Kollektion. Den var verkligen superfin in real life och kan vara en underbar start på en ny arvskedja!

Ps. Att döpa sitt barn är självklart inte en självklarhet för alla utan ett högst personligt val.

dopklänning, KappAhl
Sofie

Tack för tipset, jag ska hålla koll på Lindex! =)



//Sofie

Anna

Verkligen fin. Men som du säger, dopet är ju inte en självklarhet. För mig och min sambo skulle det kännas som hyckleri att döpa våra barn (trots att det är en fin tradition) då vi inte är troende.

Mee

Härligt att du är igång igen! Saknat ditt bloggande!

Christine

Vad söta saker. Jag kommer döpa mitt/mina barn, även om jag inte är särkilt religiös. Men jag tror delvis på bibeln så det känns rätt. Sen är killen katolik med så det är ju lite mer speciellt för dem :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress