20 juli 2010

GÅRDAGENS

OUTFITS




I går när jag bad mitt sällskap fota en dagens
mellan ett par sjukhusbesök så kändes det väldigt absurt. Kontrasten mellan två vackra människor på livets rand och det "ytliga" i en outfit kändes alldeles för stor och känslan över att vilja trycka på delete lockade. Tänkte sedan vidare på detta och kom fram till att det är ju egentligen precis så livet är, dalar och toppar- gråt och lycka. Och vad man än känner inför det så knallar vardagen, med allt vad det innebär, vidare och så måste det få vara.

Så varsegoda, från mig till er, med lite mer djup än vanligt; en Gårdagens.

linne Monki, halsband mynecklace.com
Tanja

Jag håller med och tycker också att det kan vara ganska skönt med det där "ytliga" just som motvikt till det mer allvarliga i livet. Det blir kanske extra tydligt när det händer något svårt för kontrasten blir så stor. Jag har insett att jag tycker om att kika på modebloggar/läsa modemagasin etc. eftersom det för mig är ett sätt att "rensa hjärnan", att samla ny energi och orka med de andra sakerna livet ger. Andra fiskar eller handarbetar, jag intresserar mig för mode. Det är ju inte allt jag gör eller är, men det är en del av det.

Anonym

Vad gör du i Norrtälje?:)

camilla

fint linne!

köpt det nyligen?

gillar det skarpt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress