Jag har fått lite önskemål om tips på hur man kan klä sig på självaste julafton.
I butikerna just nu pumpas det ut festoutfits och glamour som passar perfekt på en nyårsfest men kanske mindre bra bland knäck och julskinka. Till jul brukar i alla fall jag vilja klä mig bekvämt och mysigt men ändå med en julkänsla så som när man var liten (det var väl inte bara jag som blev dressad i röda sammetsklänningar och lackskor?).

Lite stöttepelare:

* Outfiten ska vara bekväm nog att kunna krypa upp i soffan med efter paketöppnandet
* Vara din stil fast med en touch av jul (inga tröjor med renar på alltså för egen del).
* Inte vara för "naken", varken passande för gammelmormors ögon eller om du inte vill frysa. Det är mysigt att svepa om sig något varmt- kvällen brukar ju kännas tämligen lång.

I nästa del av guiden kommer jag tipsa om hur du med enkla medel (inte allt för stora inköp) kan sätta en fin "holiday" prägel på din outfit. Stay in touch!

pic; hm.com
Ellen - ellastankar.blogg.se

För min del blir det en enkel outfit pa julafton - jeanskjol, tjockare strumpbyxor, en gra tröja och lite silversmycken. Tror jag i alla fall ;-) Kan ju hända att jag ändrar mig tills dess.



Den där röda stickade tröjan ser förresten supermysig ut :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress