En läsare, Martina, berättade just att hon klippt lugg igen tack vare mig och det tar jag självklart som en komplimang. Många tycker det här med att få till en snygg lugg är svårt och det kan jag inte annat än att hålla med om men nedan kommer lite tips på vägen om ni funderar på ett klipp;

  • Gå till en frisör första gången ett klipp ska till då det kan vara svårt att klippa sig själv från början.
  • Be frisören göra en ganske "djup" lugg, dvs den ska börja ganska långt bak- Oftast snyggast.
  • Se till att klippa lite i taget, för kort lugg är inte snyggt om du drömmer om en lugg ala Heidi Klum!
  • Ha tålamod, håret i luggen lägger sig inte korrekt bara så där. Ofta krävs det flera klipp och lite tid innan hårstråna fattat hur dom ska te sig. Men den som väntar på nåt gott....
  • Ha aldrig en massa produkter i luggen förrutom möjligtvis en liten lätt spraydust. Om du har i för mycket blir oftast resultatet stripigt och fettigt.
  • Platta inte! Blir bara onaturligt rakt och tillgjort.

Lycka till nu så ser jag fram emot att se eventuella resultat inom kort! Och kom i håg; One you go fringe, you will never go back! (because you don´t want to)

Ps. Det finns mycket fina vårplagg på stan nu- ett fick följa med mig hem- ni får se i kväll!

Spiderchick

grymt! =) ska vi gå till öppnis på torsdag?

Sari

Du är grymt snygg i din frissa! Tyvärr så skulle det inte funka på mig även om jag vill :/

Martina

jag har också precis klippt lugg! tycker din stil är så snygg och häftig!

ika

Hej!



Jag är en ny läsare, sen jag såg dig på englas sida!

Älskar din stil, och även jag sprang och klippte lugg! Var bara tvungen att bekänna. Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress